Nu ska det deffas!

Javisst! Deffa kanske är fel ordval, men det ska bort lite övervikt i fett, inte i muskler. Vågen får stå still om den vill, men då ska det bli mer muskler o mindre fett! Är vi överrens, ja ? Jag och min kropp alltså? Daaaa. Ska allafall skärpa till mig nu efter sommarens goda liv. Det blir alltid lite extra som lägger sig på hullet...

Så här bestämd är jag nu!



Så nu tänkte jag göra ett litet experiment! Om jag skriver här vad jag äter och rör på mig ett tag så kanske jag skärper mig! Vad tror ni om det? Jag är inte den som propagerar för bantning vilket ni snart kommer att inse, utan rätt mat och vid helst 5-6 ggr dagligen.  Jag kan inte med det där att inte äta efter en viss tid på kvällen, jag kan inte under några som helst omständigheter somna hungrig...Sedan så ska det motioneras. Det är receptet!

måndag:
8.00: musli med mjölk. kaffe( orkade inte koka ägg idag)
10.30: ett äpple och en dl nötter( får ej vara jordnötter)
12.30 Bulgur o kycklingsallad kaffe
15.30 lite kassler med grönsaker(liten portion)
19.30 musli med mjölk
21:00 1dl vita bönor och 2 stekta ägg


Har sprungit 8,5 km på spåret uppe vid sopstation! Hade sällskap med Camilla Kusen. Jättekul att inte behöva springa själv. Hoppas vi kan träna ihop fler ggr. Hon gillar också att åka skidor, så då kan vi kanske göra det sen i vinter.

Nåja, idag stod vågen på 67,5 kg och det är lite väl mycket. Hade jag kunna lätta 5 kilo hade jag varit nöjd. Jag har inga problem med att underrätta om min vikt...men sån är jag, kan vara för att jag har nog fått lite självdistans genom åren. Men det är viktigast att brallorna sitter som de ska...Vi får se....

Idag har brudarna tränat fotboll, full fart på dom som vanligt. Jag måste erkänna att jag är stolt när de jagar bollen. Mest för att de är glada, och  de älskar verkligen fotbollsträningarna, men sen är de faktiskt ganska bra på det också.!!!



Felicia som plockar blommor utanför vårat hus. I kväll har de åkt till sin Pappa och ska vara där i två dagar, det blir nog roligt för dem. Mamma saknar er redan!!!

I dag när jag kom upp och skulle ta rena kläder efter jogging turen så pep det i min walking closet ( fniss, men det är en sån det går att gå i) Min katt Wilson följde nog med mig in i morse när jag tog kläder, och blev sen inlåst. Men han gäspade bara och kurrade när jag lyfte honom. ( det är han som gillar att titta på tv). Så nu har han ätit och la sig på soffan..vilket liv...skönt...


Ha

de

gott

/Anna

Kommentarer
Postat av: Micke

va fan... låser du in katterna i garderoben?? ahhaa

fast det är klart, va glad att du har en "walking"...

2009-08-10 @ 23:44:00
Postat av: Mona

Men hallåååå...måste man börja få dåligt samvete nu också ...men verklighet och det jag stoppar i mig..tredubblar din lista direkt,.. till att börja med ..därefter åker nästan hela din lista bort med allt nyttigt som jag INTE stoppar i mig.. - åh hur är det möjligt, jag frågar mej gång på gång...



tjing

2009-08-11 @ 07:38:03
Postat av: ägaren till bloggen

Mona: dom kallas för gener, antingen är det besvärliga gener, som mina, eller så är det som dina som förlåter det mesta man stoppar i sig....det är bara att gratulera...hi hi

2009-08-11 @ 08:14:06
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hehe, jag har som mål att gå upp i vikt!!! =)



2009-08-11 @ 10:31:51
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
Postat av: ulle

Anna! Om du har den där blicken när du ska fixa mitt hår nästa gång...då kommer jag fan kissa på mig! Kram

2009-08-11 @ 20:57:28
URL: http://lofvargarden.blogg.se/
Postat av: ma

VA DÅ GENER EFTER PAPPA MÅSTE DIN FETMA KOMMA IFRÅN OJ FÖRLÅT DIN ÖVERVIKT MENAR JAG

2009-08-11 @ 21:42:33
Postat av: Anna Nämd

Mamma du är knäpp..fniss

2009-08-11 @ 21:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0