Party m.m

Åhej nu äntligen orkar jag sätta mig framför datorn, har varit väldigt trött idag. En tuff vecka på jobbet som avslutades med pappas 60-års kalas..puh. Men kul har det varit, så då är det värt att vara lite sliten idag!

Dagen igår började med M.T cupen, det var i Färnäs. Så hela familjen åkte dit och hejade på tjejerna. De förlorade dock, men hade gjort stora framsteg sen sist de spelade match! Kul att se!


Lite mellis!


Så var det dags för fest! Pappa fick lösa melodikryss som min svärmor Kicki framförde med bravur. Hon kompade sig själv med en ukelele och jag spelade tringel, maracas, gurka, ja det som krävdes till de olika låtarna!! Jag slog nog inte i takt en enda gång. Det var pappa som fick lösa krysset! Det var riktigt underhållande måste jag tillstå.


Sen var det dags för mat! Säsongen för kräfta är ju här, så kräftskiva fick  det bli!

Här är lite mingel bilder!


Här är mamma och pappas hund, det är en dvärgschnauzer om ni inte ser det! Minna heter hon!


Gårdagens mat!
9.00 musli med mjölk ett stekt ägg
11.15 en varm korv med bröd
13.30 Mc Chicken med cola
15.45 lite grekisk sallad
19.30 kräftor och paj
22.00 två bitar av farmors hemmagjorda tårta( min favorit)
01.00 en liten bit fläskfile och grekisk sallad

Ok den menyn är inte bra, men är det fest så är det! Och det ska tilläggas välkomst bål och en snaps och lite öl också!

Idag :
9.00 musli med mjölk
12.00 två stekta ägg med sallad
14.30 två skivor blodpudding
19.30 kyckling i ugn, bulgur och sallad

Jag dricker nästan aldrig annat än vatten till maten, äter omega 3 och extra vitaminer!

Nu tänker jag inte tråka ut er nästa vecka med mer av mitt mat intag!
imorgon är det nya tag och en tur i löpspåret väntar! Lovar att jag ska rapportera vikten i morgon, har jag sagt så ska jag!
Ha de gott kram Anna

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Jemth

Hej hopp!



Måste ju svara dig på en gång...bilderna när vi var och åt lunch var på Kalle och Ebba...Vera är Ebbas mamma...men skoj att höra att de ser ut som tvillingar, fler har frågat!!! Kram

2009-08-16 @ 21:55:11
URL: http://pyttelitenhamberg.blogg.se/
Postat av: ma

MEN vem är hon till vänster

2009-08-17 @ 10:28:27
Postat av: Anna Nämd

Jag! Menar du bilden med Minna? Jag glömde ett s på mamma!

2009-08-17 @ 10:32:34
Postat av: Emma

Mysig helg ni ser utat att ha haft!

Jag har spenderat den på jobbet... Bland en massa griniga Italienare- huuh! Nyss fick en grinig tysk tant ett spel & gapade & hade sig, sen komme hennes man & gapade- på Tyska! Undrar vad de egentligen ville!? ;) Sa att jag inte kan Tyska, då blev de bara surare! :/ Men Emma bara LER! :)



GAAAAAAAHHHHHHH!!!!!!!



Hej hopp gummi .....!!! Solen skiner i Longyearbyen!!!

2009-08-17 @ 10:49:51
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0