Wheel in the sky!

Har haft en skön helg...so far so gooood!
I fredags hade vi personalmys här hemma hos oss. Micke lagade gott käk vill jag lova. Till förrätt blev det vitlöksrostade  brödslicear med creme fraische, rödlök och stenbitsrom..så mums, tyckte jag iallafall...he he. Till det fortsatte vi att dricka bubbel....bubbel bubbel...det är så gott! Undrar om det är nyttigt?


Varm rätten bestod av äggnudlar och kyckling, upphottat i green curry, vitlök och goda grönsaker..

Eftrerätt blev det, dock lite annorlunda men prova gärna detta om ni inte gjort det, känns lite som våran familjehemlighet men ok jag bjuder på det....hihi  : pepparkakor, ädelost och hjortronsylt...Glögg till så klart! Det bara smälter i munnen, går narurligtvis bra med ett bra rödvin också.


En annan grej som ni kan prova är att spela sällskapsspelet Orangino! Ett perfekt sätt att lära känna varndra bättre, hm kan hända att vilda diskusioner utbryter men jag lovar att det är kul..testa! Perfekt att önska sig i julklapp. Vi spelade detta i fredags, skit intressant ha ha ha ha. Kul att se hur vissa går direkt i försvar.......no more comments...hi h

Sedan lyssnade vi på musik och skrålade med ....ja det underbart vad lite rödtjut kan ådstakomma med sångrösten, den är dock redan borta???


Gillar musik! ;)

Tips på en låt som är grym, bara att klicka på länken. http://www.azlyrics.com/lyrics/journey/wheelinthesky.html
Försök och sjung med.... Lycka till! Men den är en favvolåt. Så lyssna! (Tinas röst är nog oförändrad....)

Hade så gärna velat åka skidor men min kropp har sagt upp sig fläckvis, måste ta det lite lugnt. Har nog fått en inflammtion i ryggen...usch jag blir så arg...Men vi ska nog ut i skogen o grilla korv med ungarna, måste ut i solen....


Mamma o pappa har köpt en hunvalp....suck så söt den är...

 Inte lik denna men lika söt! Nej nu måste jag leva... livet, idag!
Kram alla! / Anna

Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

Nämen... va hunden söt i alla fall ;)



Visst va maten, drycken, sällskapet och stämmningen toppen i fredags. Lite besviken dock att du inte nämnde den fina blomman du fick... ;)



Kram

Sol Jenny

2009-12-13 @ 14:11:40
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: owner her self

Fan det var det som var min tanke när jag satte mig...men senil är jag...fan o fan..Ok:

Tack mina underbara brudar för blomman den satt som en smäck. Kommer ni ihåg pappret med text? Kommer överaskning sedan...hi hi Puss o kram ;)

2009-12-13 @ 16:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0