Blommor o bin!

Så har en dag till förflutit här i Anderstorp, eller rättare sagt Stockanäs. För idag har vi tillbringat hela dagen på sommarstället som finns 2 mil bort. Mina barn och jag har under vår vistelse här blivit fullproppade med en massa naturliga vitaminer! Idag frågade tjejerna varför vi inte har blåbär och honung på bordet, varför vi inte har sockerärtor, eller morötter eller potatis eller gurka, sallad, spenat, rödbetor, pumpa, bla,bla ja ni förstår.......... Jag har inte TID svarade jag. Mamma måste jobba på sitt riktiga jobb och då hinner man inte med att bli självförsörjande hobbybonde som min farmor o farfar är(har dock vuxit upp med detta, helt underbart).

Lite av dagens skörd!


  Så något behov av extra oxidanter har vi inte denna vecka!

Min faster och hennes man tillbringar oftast hela somrarna i Stockanäs och det är inte svårt att förstå varför, ett riktigt smultronställe! Idag har farmor lärt faster att baka kringlor...sjukt gott..jag var förste provsmakare!

   Så himmelskt goda! 

Sedan har vi blivit fotograferade av fasters man Pieter, som numera jobbar ganska mycket med foto! Pieter och Berit bor i Holland, så det är inte så ofta våra vägar korsas, därför extra trevligt att umgås. Jag lyckades fånga mästerfotografen när han som bäst bättrar på husets kulör!


Helt vanlig avslappnad pose!!!!!!!!!!

Här kommer lite mer bilder från våran härliga dag på landet! Kan inte bli mer idylliskt än så här( bortsett från några slagsmål, skrapsår m,m)



Har ni sett sådana jättebubblor! Riktigt underhållande, fynd i Ullared.( måste tillägga att de är barnens leksaker omni inte förstod det!)

Nu är jag en mycket nöjd kvinna, grillning och rosevin i magen, plus lite blåbär....

ZZZZZZZZZZZ / Anna

Kommentarer
Postat av: michaela

Hej Anna. vad kul att du bloggar :)

då har jag något att Läsa om det går bra.

hoppas ni har det trevligt på semestern!



du skulle ha hört Ebba igår hon hoppade upp i min famn nere på yran sen så börja hon fara runt i famnen på mig så säger hon samtidigt

JOBBIGT VA? JOBBIGT VA? - haha hon är för go.

ha det så bra nu kram / Michaela

2009-07-30 @ 14:14:24
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Ser att farfar fått rasta traktorn ännu en gång... han är då för snäll som offrar sin dyrbara tid med att sjkutsa barnbarnsbarnen (och alla andra som vill) på en traktortur :)



Kom hem nu.

Jenny

2009-07-30 @ 16:38:50
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad mysigt ni verkar ha det!

Antar att Ullared måste upplevas ;) Får ta det någon gång med stora plånboken då- haha :)



Kramis

2009-07-30 @ 19:12:41
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det verkar vara en riktig idyll!! =)



Haha, såg på di.se att Gekås slagit försäljningsrekord i år!! Hur mkt handlade ni egentligen?? Haha =)



Kramar

2009-07-30 @ 19:18:07
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0