Hårtipset! nr 1

Jag kommer att med jämna mellanrum lägga in små tips om hår och skönhet!
Varför ska jag då göra detta och kan jag verkligen hår? Har aktivt jobbat som
frisör i 20 år och har nästan lika länge drivit mitt företag Hårteamet! (Hette Östbergs hårvård
fram tills för 5 år sedan) Är väldigt engagerad i mitt yrke och brinner verkligen för att folk ska
få fram sitt vackra ´jag´. Kan sedan ett tag tillbaka titulera mig Frisörmästare, det känns bra!

Så det är bara att samla in mina små tips. Håll till godo!

När håret är blött är det väldigt ömtåligt, slit aldrig i det eller borsta våldsamt!
Har du långt hår så var extra rädd om det. Är det svårt att kamma ut, använd
leave in conditioner eller balsamspray! Börja borsta längst ner och jobba dig
uppåt. Ett blött hårstrå har nämligen en ´bindning´öppen vilket gör att det är
känsligare. En gång utsträckt så är det sämre kvalite. Så kamma o borsta
ditt hår varsamt när det är blött!

Lycka till!    Bilden nedanför, är tagen när Frisörföretagarna firade 100 års-jubileum på
blå hallen i Stockholm, en mycket trevlig tillställning.








Lite frisyrer som jag gjort när jag jobbat med frisyrvisningar för andra frisörer.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha! Tycker det är ett passande bloggnamn du har, men vad bra att du förklarar ;) Så vet man tanken!

Vet du vad... Får jätte mkt beröm för mitt hår här & min färgning & mina slingor. Men de tittar lite konstigt när man säger att man fönar håret & använder plattång. Men sen så är ju dom flesta tjejerna gaska grabbiga med slitet ofärgat hår & smink, vad är det?! Det finns en frisör, men jag vågar inte gå till den, tar hellre att jag får ha utväxt tills jag kommer hem i desperat behov utav renovering- haha! :)



Kram kram

2009-07-23 @ 17:10:26
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Hej!

Åh tack!

Ja det ska bli så himla roligt, planeringarna och ALLT... iiihh =)

Kul med lite hårtips =) alltid nyttigt!

Kram

2009-07-23 @ 18:58:46
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: ulle

Härligt med hår! I love it! Den där korta frisyren va ju inte helt fel,jag är ju rätt svag för sånna! Men du får nog snart sätta i lååångt hår på mig så kanske jag kan sluta drömma om långt hår sen. Jag är ju lite "skitzo",vill ha långt hår men älskar korta frisyrer...skumt:)Ska börja styrketräningen till hösten om ryggen pallar den har ju mått bättre förr så att säga (förklarar sen) Kram

2009-07-23 @ 19:36:52
URL: http://lofvargarden.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Tack! Hon KAN ju vara bra, eller? Nä, blir inget frisörbesök här inte... Micke tackar för kommentaren på bilden. Riktigt cool bild faktist!



Ha en bra dag!



Kram

2009-07-24 @ 11:58:10
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nämen, se vem som har börjat blogga!! =) Kul!! Ska följa den slaviskt! ; )



Kramar

2009-07-24 @ 22:11:07
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0