Jag är en nörd!

Ja vad ska man annars säga när man spenderar flera timmar om dagen med att försöka slå
i en liten boll i ett hål, bara för att när man väl lyckas, ta upp den och upprepa proceduren, tillägg också att man aldrig blir nöjd, utan hela tiden säger: jävla skithål det här, jävla klubbjävel, fan vad gräset är tjockt, fan vad lite gräs det är, fan vad det regnar, fan vad varmt det är, sen ger man gärna tips fast man själv inte kan utföra tipsen...hallå vad håller jag på med??? Jo det kallas GOLF, eller moderatbandy, hobbyplöjare ja det finns en del bra namn på spektaklet.
Men det är skit kul även om jag inte är Annika Sörenstam och drar in stålar på det, nej en annan betalar ju för att plöja kortklippt gräs med stränga regler....NÖRD ja absolut.

Gårdagens partävling gick faktiskt riktigt hyfsat, inget pris men vi behöver inte skämmas. Dagens singel gick inte så bra för min del. Men som alla golfare : nästa gång då jäklar!!! Nästa gång är i morgon, Mora veckans sista tävling, då är det partävling med Micke som gäller, å då jäklar ;).

Så här kan det se ut! Vem har ställt en björk där?



En annan sak vi gjorde igår var att jag skulle ut o springa och ville inte springa själv, Micke var inte träningsugen, men snäll som han är så kunde han cykla med. Jag frågade om det var ok på stigar i skogen ( han har ju trots allt en mountain bike) Jo det skulle väl gå bra : den tar sig fram överallt i skogen sa han stolt! Åh herregud ni skulle ha sett honom när stigen bara blev mindre o mindre och till slut bara bestod av frodig mossa och blåbärs ris! Det var en syn för gudar hur han slet med cykeln. Jag skrattade så tårarna rann.  Träning ja det fick han, helt genomsvett, det var nog värre på cykel än utan..hi hi.

Kram på er och tack för intresset för bloggen :)
Anna

Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

ja... NÖRD!!!

kanske jag får kalla mig barnnörd då, sitter ju här med 4 st så andra ska kunna golfa, och längtar ändå efter fler ;)

2009-07-25 @ 13:45:42
URL: http://sollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0