Lördag hela veckan!

Ja det hade jag önskat mig! Tänk så kul! ;)
Idag har det varit en skön dag. Fått sova ut ordentligt. Gå och strosa på våran lilla marknad i Orsa. Inköpen blev inte stora, en god ost, lite höstblommor, tuggben till hunden(som dock blev överlycklig) och karusellbiljetter till Micke och Elin...:) Skulle jag åka skulle jag spy direkt, klarar inget som går runt, kan ju knappt ens vända mig om utan att må illa. Blir åksjuk av att dammsuga...ja ni förstår vilket problem...fniss.

Hem och rensade lite ogräs och planterade blommorna jag inhandlat. Kockat lite, idag var det min tur. Lax med massor av vitlök och ingefära toppat med tomatsås. Avocado och diverse grönsaker till. Det blev riktigt gott.



Våran katt Puma försöker alltid fjäska till sig lite mat, om ni tittar så sitter hon i mitt knä...hon är en riktig liten tjuv!



Busy ligger ofta på kökssoffan när vi äter, men hon tigger faktiskt inte!



Jag har fått ransaka mig själv idag eftersom jag skrev min ute och inne lista! Idag har jag köpt ´blommande blommor´och har ùtsvängda jeans´på mig. Härligt att få vara så ute, enligt mig själv i allafall...ha ha ha

Micke har klippt gräset, spana in hur han nästan ligger i kurvorna, tror han att han kör formel 1 eller?



Här kommer lite bilder från våran trädgård:


Den här underbara växten har jag fått av världens bästa farmor!



Nej nu ska vi äta glass, dricka bubbel och kolla på film. Måste mysa lite...

Ha det bra alla som jag känner och såklart andra också om ni hittat hit. Jag tycker det är skitroligt med kommentarer så ös på :) ;)

Kramen A

Kommentarer
Postat av: Micke

ja, maten smakade faktiskt... väldít mkt (gott).

2009-09-26 @ 20:07:26
Postat av: iana

Å vad mysigt nu haft det! :)

Njut ordentligt av söndagen också... ;)

kram kram

2009-09-27 @ 09:18:28
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad mysigt! Om 1 vecka ær jag också hemma- jihoooo :) Nær jag blir stor ska jag också ha en trædgård! Så det så :) Vår balkong ræcker inte riktigt till før att jag ska utlopp før mina grøna fingrar... Det får ju inte plats huuur mkt som helst på den- suck!



Ser tungt ut att klippa græset på den dær Micke- hihi ;)



Kram på er!

2009-09-27 @ 16:49:36
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie & Kalle

Ser ut som ni haft en jätte mysig helg. Det hade ju självklart vi också hos syrran. E tillbaka i Stockholm och verkligheten igen, skönt att få komma till Orsa och vila upp sig...och bli ompysslad av dig såklart!

Kram Britt-Marie

2009-09-28 @ 11:41:25
URL: http://pyttelitenhamberg.blogg.se/
Postat av: Mona

Jaaa ä tillbaks...

Mkt att ta reda pa jobbet i morgon men planerar väll att dyka upp pa fredag kanske ?

För imorgon är du väll o undervisar ?

2009-09-29 @ 20:03:56
Postat av: Anna Nämd

Mona min Mona!

Fredag blir bra! Välkommen hem, du är la kölsvarter vid de häringa laget???? Ring innan så jag vet att det är du ;)Lite att fixa på jobbet,fakturor o annat skoj! Kram,och ja: du är efterlängtad!

Puss puss puss / Anna

2009-09-30 @ 06:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0