Testa eller inte!!!

Ja ha så var premiären avklarad!!! Att gå med stavar! Jag har varit otroligt skeptisk, men vi har ju alla ett val, testa eller låta bli! Jag är nog en testare..  Att fortsätta vara fet eller inte...jag ska det INTE!!!!!....Det var faktiskt helt ok, och det bästa var att det gick bra att få upp pulsen om man ansträngde sig lite, speciellt i uppförsbackarna, så det blev lite intervall där!!!  Känns som ett bra alternativ när jag måste ta det lugnt med löpningen...Bra att öva stavisättning till skidåkningen, har lite som måste förbättras med den.... Längtar till skidåkningen!!!

Igår blev det kräftpremiär också! Tog vårat pick o pack o drog till Jon o Jenny! Jag bakade en paj med kantareller o västerbottenost innan vi åkte dit....jag gjorde paj..hallå hallå...och om jag får säga det så var den riktigt god! ;) Vi hade en mysig o lugn kväll med kattunge o barn i fokus. Jon blev ju stolt ägare till en av våra kattungar igår! Det var en försenad födelsedagspresent!...hi hi

Så förutom denna paj så har jag väl ändå ätit ganska rätt nu, ska hålla hårt på det! Känns riktigt skönt att ha kommit igång igen! Har ju blivit lite väl mycket gott att äta o dricka på semestern och ett bra tag innan också..usch usch!! Men som sagt nu är det andra tider! Har också hunnit med 9 hål golf idag med fam Sohlberg som sällskap, mkt trevligt!

Ett tips som jag tror jag sagt förut men tål att nämnas igen är att gå in på www.funbeat.se för att regga sig och hålla koll på sin träning. Peppende och kul, kan se statistik på allt möjligt! Har varit med länge, kul att kolla o jämnföra sig med sig själv förra året tex eller vad man nu vill... Ibland är det inte kul..ha ha.

Hej svejs!
Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker det är helt okej att gå med stavar & mkt bra fettförbränning då det är lätt att komma upp i kolhydratsförbränning ist för fettförbränning när man springer. Speciellt om man är dum nog att ens tänka tanken att göra det med en man som springer 2 mil på 1,36 Huuh! Det räckte med att testa 1 gång!

Så med stavar i hand, ipoden laddad med schysst musik & en Hjalmar poffhund framför sig i selen som sällskap är det fin fin sätt att bränna fett. ;) Hihi... That´s my way to do it!



Hoppas allt är bra!

Kramis

2010-08-15 @ 22:13:02
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: ulle

Heja Anna nu är du igång...ska nog följa ditt spår...har oxå ätit lite för mycket och lite fel den sista tiden...Stav It Girl ;) Kram

2010-08-16 @ 08:11:42
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: Sol Jenny

En paj hit eller dit när det är helg måste man ändå unna sig. Dessutom var det ju i alla fall grovt mjöl i pajbotten, och vi tog ju bara små bitar som tilltugg till kräftorna! ...inte ens värt att ursäkta sig för. Däremot lät du bli att nämna den där groggen du slurpade i dig???? HA HA HA HA... ;)

Kram

2010-08-16 @ 09:20:11
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: owner her self

Sol: du menar resterna efter Brorsans grogg, som räckte i tre timmar...ha ha

Pajen åkte ju med hem och sen ner i min mage..opps

2010-08-16 @ 09:27:32
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja den ljuva tiden då godis kunnde ätas utan konsekvenser är ju förbi... Så 3 stavgångspass samt 2 styrketräningspass som avslutas med 30 minuter crosstrainer i veckan är min kamp mot fläsk & gäddhäng. ;) Samt lite spinning då & då... Men sen får det räcka! Micke är snarare på gränsen mellan att vara grym & galen- hehe! Det räckte som sagt med att försöka springa 1 gång med honom för att inse att det snarare tar livet av mig än att vara nyttigt. :P



Kramis

2010-08-16 @ 09:38:27
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0