Gyttja, regn o kärlek!

Sista rycket på semestern...ja inte gick det till att städa här hemma...haha nej det blev en helhelg i Stockholm.
Jag o Micke kastade lite snabbt ner några trasor väskorna o parkerade våra rumpor i första klassvagnen på tåget till huvudstaden i fredags! Eftresom jag har sj prio kort så hade vi halva priset på första klass, härligt! Laddade magarna med räkmacka o god o jättenyttig dricka till....NOT! Men gott var det! När vi kom fram så avnjöt vi en supersmarrig middag på hotellet...mysigt värre!

Lördag kom och lördag gick..men vilken lördag sen!!! Packade en rygga med lite extra kläder, med betoning på lite!

Första bandet som vi aktivt kollade på var HammerFall, en riktig höjdare! Öste på som bara den, härlig energi! Det var fjärde gången jag såg dom och denna var den bästa!!! Så keep on rocking in the free world...hmm ja ja det var inte dom som gjorde den men stor eloge till Hammerfall för äkta spelglädje o charm. En dröm vore att få skapa en egen spellista för HammerFall och få gå på den spelningen, inte för att det var fel låtar igår men det finns många....många mer....:)



HammerFall live Sonisphere!

Sen var det lite andra band som vi inte brydde oss så mycket om...men Alice Cooper måste man ju bara se! Vilken gubbe han blivit, eller rättare sagt trollpacka! Trollade o tramsade o ja det var inte så bra men kul att ha sett han iallafall...Jönsigare än jönsigast!!! Hade hoppats på några låtar som ej spelades....



Sen var det Mötley Crue, ett band som jag var helfrälst i under en faktiskt ganska lång tid( Cirka 12 års ålder och ...ja 25 iallafall, då var de STORA i mitt hjärta). Hade ganska stora förväntningar... Men de var bara OK igår, saknade många av deras bästa låtar och Vince höll inte riktigt tempot uppe! Mick Mars såg ut som han skulle dö vilken sekund som helst!!!


Sen så kom dom...IRON MAIDEN...skulle kunna säga att om Bruce Dickinsson haft kurser i hur man trollbinder en publik så hade jag velat gå den...Kungar all the way! Även om jag saknade Run to the Hills och några andra gamla godingar! Jag känner bara så här för de spelningar jag missat genom åren med Maiden: Wasted Years! Love you  Maiden!



Så här sammanfattar jag banden vi spanade in på Sonisphere på Stora Skuggan vid universitetet!

HammerFall 4/5 Bra ös och publikkontakt! Energiskt o charmigt!

Alice Cooper 2/5 Trollgubbe som kanske skulle ha behövts spärras in...eller få medicin...

Mötley Crue 3/5 Ojämt och lite slött framträdande. De kan bättre!

Iron Maiden 5/5 Magi o kärlek!

Jag betygsätter inte Anthrax, Slayer o Iggy, jag gav dem ingen ärlig chans...

Men satan i gatan vad det regnade periodvis! Micke var så blöt att till o med kallingarna var genomsura! Allt blev till lervälling..men men vädergudarna kan ju bara Iron Maiden tygla( Enligt Bruce själv...) och visst: det var uppehåll när de spelade!
Ha ha. Ja men nu så är jag iallafall av med min I M oskuld, det var inte sista gången iallafall!



Mamma frågade om det inte var stökigt, med att folk var fulla o bråkade och sånt, men vi såg inte till ngt trubbel alls, förutom en tjej som mådde lite illa! Jag tycker att det var härlig stämning och skön blandning på publiken. Just ja, vi såg lite gyttjebrottning på skoj...festligt! Folket var väl mellan 13 och 70 skulle jag tippa på!

Undrar om folk från Sölvesborg har högre snitt på humorskalan än andra??? Veckan fråga! ;) Och varför i så fall, är det för att de har en egen Hårdrocksfestival?

Fundera på den!

Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Emma

2010-08-08 @ 20:32:46
Postat av: Emma

2010-08-08 @ 20:33:44
Postat av: Emma

Jonas var också där! Kvällen innan träffade han gitarristen i Iron Maiden på en bar, så han drack öl & skålade med honom. Han hade även fått växla några ord med Bruce. :) Så han var helt lyrisk! ;)

2010-08-08 @ 20:53:00
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack! :)

Satt med Mickes iPhone på de tidigare kommentarerna & den krånglade lite. ;)



Kram kram

2010-08-08 @ 21:25:35
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

...härligt! finns ju inget dåligt väder!

Å så finns det ju alltid de som har det värre, se bara på stackarna i finlad. Å försöker de värma sig i bastun värmer de ihjäl sig!



See you at work!

2010-08-08 @ 21:28:15
URL: http://sollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0