Vita spår!

Jag kom på att jag glömde nämna att när vi var hos farmor o farfar i Anderstorp så tog farfar med oss ut i skogen på mycket hemligt ställe...11 liter kantareller blev det. Vi till och med täckte över kantarellerna med en filt i baksätet så ingen skulle se vad vi hade hittat...viska i skogen gjorde vi också...ha ha ha..Vi hade inte tagit tillräckligt att plocka i, så jag o farfar fick plocka kepsarna fulla också. God middag hade de tillagat, nästan allt från egna odlingen, helt fantastiskt! Det hade bara fattas att köttet kommit från en ko som de kunnnat haft i ´fabriken`ni närmast anhöriga vet vad jag menar!!! ;) Farmors arm såg nu nästan helt normal ut, svårt att fatta att den hålls ihop med världens jättespik!



Har denna vecka kvar av semestern, men känner redan av uppvarvningen...saker som ska fixas, ja det ser ju ut som ett slag fält här hemma! Har man fem kattungar som tycker om att klättra o riva ner saker så är man konstant sysselsatt! Mamman bär in mus efter mus, med en massa gräs på köpet, varför, kan hon inte rensa?
Något som jag inte kan rekommendera är att ha ett mörkt golv och på det kattlådan. När kattungarna doppat tassarna i vattenskålen( de tror at det är en pool) och sen går på lådan...för att sen hoppa ur lådan och göra fiiina vita tass spår överallt.......ÅHHH! Ja ja självvalt! ;)

Nej snart ska jag ut på en promenad, eller cykeltur, vi får se! Maten måste sjunka först!

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0