Crea diem!

Betyder -skapa dagen! Låter väl härligt eller hur! Om du fick designa din egen dag, hur skulle den se ut. Om du fick välja alldeles själv. Gör det och sedan ser du till att försöka få det så. Alla dagar kanske inte går, men tänk att för bara en dag få välja helt själv hur den skulle se ut. You make it happen!

Nyår och dagarna runt, har varit helt underbara. Jag har fått umgås med nära o kära. På nyårsafton var vi i Stackmora. Mina svärföräldrar kom ner från Älvdalen och förgyllde tillvaron. Svärmor är ju inte direkt tråkig...hi hi. Mor o far hade dessutom fint besök från den stora staden Falun! Ja så det var trerätters meny som heter duga!
Allt från parmaskinka, oxfile, kantareller till kråkbär...mumma var det! Happy new year!

Här är en sprallig brud på nyårsafton, hm vem kan det vara....


Svärmor och älsklingen, så söta! Skål.

Sedan har min kära faster varit här,med familj. Som vanligt innebär det skidåkning, vilket jag inte har ngt emot, förutom att just i år är jag extremt otränad... Men vem bryr sig, åkte i min takt...och för all del pappas takt. Vi var i Grönklitt, åkte gröna milen som så klart är en mil lång. Inge glid, bistert kallt men underbart vackert. Sedan känns det som vi inte gjort ngt annat än frossat i god mat och skrattat en massa. Lovely. Mina kusiner är inte små längre, det insåg jag nu. Så störtsköna o coola killar. Mina barn verkar också bli större men det märker man inte när man ser dem varje dag.

Idag har jag varit helt solokvist då Micke är på Konferense och tjejerna hos sin pappa. Jag har eldat i kaminen, dragit fram penslar o färg och målat lite på några dukar...Här är lite som jag pysslat på en tid..Men nu är de klara. den ena tavlan sitter ihop men var för lång för en bild så det blev två, ni får ha lite fantasi.





Ja sen är det faktiskt lite som fattas... Men det var otroligt skönt att vara ensam en stund och bara få vara. Älskar att måla, får försöka ta mig tid. Här är en till!


Så avslutningsvis: skapa dagen - din dag!

Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vet hur jag vill att min dag ska se ut. När jag slutat skriva här så börjar värkarna sätta igång. Om några timmar har jag efter världshistoriens smidigaste förlossning min lilla klimp i famnen! Haha! =)



Vad duktig du är att måla! Superfina tavlor!



Kram kram

2010-01-04 @ 10:10:33
URL: http://jessiejames.blogg.se/
Postat av: Jennie <3

Tack för den gulliga kommentaren i bloggen....=D



Va duktig du är!! Tavlorna är jättefina!!

God fortsättning till er oxå!



Kramar!

2010-01-04 @ 11:49:04
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Emma

Anna, det är nog dags att byta karriär tror jag. ;) Du är verkligen kanon duktig!

En idé:

Måla lite fler tavlor & ha vernissage på salongen, sen så kan du ha tavlor hängandes på passande ställen på salongen & sälja dom. ;) Tänk att ha en äkta Anna Nämd hemma på väggen! Det du :)



Kramis

2010-01-04 @ 21:19:09
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Jaa, det är ju bara 16 mil & det var det värt! Mkt bättre än Grönklitt, man hinner ta meer än 2 svängar innan man är nere iaf. ;)

Jahapp! Här tycker man att man kläcker en ny bra idé, så är den gammal.... Det är typiskt! :/



Kram till er också inkl. Barn, vovve, missar & kaniner! (har inte glömt ngt va?! ;) )



2010-01-05 @ 16:54:22
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaa! 16 mil enkel väg :)

(Antar att det var din anonyma kommnetar i min blogg?!)



2010-01-05 @ 18:41:43
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0