Summering!

Året som gått!!!

Jenny börjar som frisörelev på Frisörcentrum i Falun!



Ja det har varit ett händelserikt år! Hade vid förra årets början stora ambitioner om att åka Tjejvasan och Vasaloppet! Men jag tränade osmart och resultatet blev dåligt immumförsvar och förkylningar stup i kvarten....Så det blev inga lopp, startade i Grönklitt Ski Maraton som jag bröt...var ju inte frisk!!!

Jobbade med Grazette på Elmia mässan i Mars, det var jättekul!( Plus andra grejer med Grazette)


Den här bilden kan man se Micke fota i tv-programmet: Jag ska bli en stjärna! ;) ;)

Felicia hade varit hängig länge, till slut konstaterades det att hon liksom syrran hade glutenintolerans. Rätt kost förvandlade henne till en glad och sportig tjej!Selma var väldigt gullig mot sin syster och stöttade henne med kloka ord: Det finns goda kakor som vi tål och vi kan baka glutenfrisockerkaka..ja hon försökte verkligen muntra upp Felicia! Men sen hade Felicia ändå svårt i skolan innan vi upptäckte att hon såg dåligt och behövde glasögon. Glasögon var grejen, då läste hon såklart mycket snabbare o lättare!

Jag gjorde en operation och var sjukskriven ett par veckor! Men det gick bra!

Vi var till Stockholm på mitt älskade Hammerfall!



Mina föräldrar fyllde båda sextio det här året! Så på våren var vi till Tallin på en tre-dagars tur med närmaste familjemedlemmarna och respektive! Nice. Sen hade vi kalas på hösten med kräftskiva och melodikryss!!! ;)



Min bästis Lisa fyllde fyrtio så det var kalas hos henne, sen Udden! :) Micke Stenberg underhöll med gura o sång!


 
Spelade golf men det gick skitdåligt...så det blev inte så mycket spelat!

Tjejerna spelade fotboll, första säsongen med matcher. De var jätteduktiga. Felicia älskar Fotboll, härligt!



Jag och ungarna var en vecka med barnen hos farmor o farfar i Småland! Underbart härliga dagar! Ungarna fick se lite hur min uppväxt såg ut och var! Fick vara med på farmor o farfars odlingar, plocka potatis, morötter, ärtor, ja allt som du kan tänka dig! De älskade det och vill dit i sommar igen!



Var till Dalhalla i ösregn på en fantastisk show! Rhapsody in rock med Jocke Cans som gäst och Glen Hughes. Så damn nice!

Hösten var kaotisk, tror jag att jag kan konstatera det så här i efterhand.

Jag började jobba på Frisörcentrum i Falun. Blev mellan två till tre dagar i veckan. Superkul. Ångarar inte det.
Har fått lära känna nya intressanta människor. Få umgås lite med Tom, som är en kanonkille! Me like!

Hade kreativ personal som hade fått erbjudande om att ta över en annan salong, så det gjorde de. Det innebar en massa merjobb, kostnader, planering,energi,saknad ja allt vad det nu innebär när man går skilda vägar efter många år ihop!Men detta är sånt som händer. Hade tur fick i ny bra personal som jag verkligen trivs med.



Renoverade salongen...kul som bara den..men en massa jobb! Tack alla som hjälpte till då och för allt stöd! ;)



Svärmor var med i Körslaget, en massa spänning...hi hi. Var till Stockholm och hejade!! ;) De vann ju nästan.



Mer roliga jobb med Grazette!!! Visning, film...



Vi fick två kullar med kattungar! Har sparat en!



Han heter numera Love! Uttalas inte på engelska utan precis som det står fast på svenska...Goding!

Avslutade året med lite ledighet....Mellandagarna!

Har lärt mig en massa under året som gått, framförallt om mig själv. Var nyttigt att göra en sådan här summering, då blir man påmind om hur mycket som hänt och det mesta har ju faktiskt varit bra saker!!

Undrar hur det här året kommer bli! Jenny som vann en resa till Australien, jag lovade henne redan i höstas att om hon vann skulle jag självklart följa med....hm så nu är det mycket som ska gå i lås! Men det blir nog superkul!

Har haft en skön helg! I fredags var vi uppe i Stackmora hos mamma o pappa och skålade i champagne för Jenny( ett glas gick i kras). Broren lagade god mat åt oss. Fnissades en hel del. Jag o Jenny var kanske en aning högljudda!!!! Ja men hur ofta vinner ngn en resa till Australien...?????

Igår åkte jag o Micke skidor i Grönklitt, blev en mil. Sedan var vi på Vi på hörnet o käkade så himla god mat! Avslutade kvällen med bio: Snabba Cash. Jag har läst boken, den var hundra ggr bättre, sånt man alltid säger men nu var det så tydligt, kändes som om halva handligen försvunnit upp i rök! Men mysigt ändå! Skönt med lite mystid med Micke.

Nu ska vi se vad vi ska hitta på idag!
Kram till alla!

/Anna



Kommentarer
Postat av: Emma

Hej hopp! Oj, vilken summering du har gjort. Men det kan väl konstateras att det blev bra ändå va, trots sveket från dina f.d anställda!? Allt brukar ju trots allt ordna sig till slut även om det känns tungt ibland & det är ju skönt. Här i Örebro har vi det bara bra om man bortser från envis förkylning. Saknade dock dig igår när jag vsr ute & red i det härliga vinterlandskapet. När jag susade fram där i skogen med snön yrandes om hovarna tänkte jag att om Anna hade varit med nu då hade det verkligen varit pricken över "i:et"...

Känns väl ingen större skillnad som gift... Förutom att det nästan är pinsamt att säga -min man... Hihi :) Folk tittar ju på en som om man vore knäpp när de hör att man är gift ju. En som jobbar i en butik brevid "min" höll på att tappa hakan när hon hörde det. Hon trodde att jag var 22 år... Ojojoj...



Ha det bäst där hemma i byn!



Kram

2010-01-17 @ 14:54:01
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är kul att tänka tillbaka på året som gått.. Du verkar ha gjort mycket roligt.=))

2009 för mig kommer alltid att vara ett av det bästa minnen i mitt liv då Elis kom till världen.

Nu har man hela 2010 framför sig. Undra vad för spännande saker och utmaningar som händer då...

vi ses snart, kram på dig.

2010-01-17 @ 22:25:53
URL: http://enails.blogg.se/
Postat av: owner her self

Emma: javisst kändes det som ett svek, men det är också ett steg som man ska vara förberedd på, känns rätt nu i efterhand, då som allt stod still!!!Det är mer `hur´ man tar det där steget det handlar om...:)

Elin: Klart 2009 var speciellt, ett litet nytt liv...fantastiskt härligt! Ha ett bra 2010 till er alla!

2010-01-18 @ 04:33:47
Postat av: Sol Jenny

2009 var bara startskottet... 2010 kommer bli året då vi kör järnet och allt kan hända. Jag menar, med den här starten så...



Måste bara påpeka att det INTE var mitt glas som gick i kras, och det var INTE mitt fel :)



Tack för ännu en bild med "Fin min"



KRAM

2010-01-18 @ 22:11:23
URL: http://sollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0