I declear WAR!

I declear war but come in peace!!
Varför har vissa människor så svårt med ärlighet? Törs de inte köra med rent spel? Eller är det av rädsla för vad andra ska tycka? Handlar det om kontroll? Handlar det om maktmissbruk? Rädsla för vad som är det sanna?  Jag har tillbringat många stunder av förundran inför detta faktum. Men jag får inga svar. Borde det inte vara så att med lite sunt förnuft inför sig själv och omgivningen så borde det inte vara så mycket oklarheter i våra liv. Inte så många funderingar på varför!!! För om vi pratade med varandra så blir det klarhet i det mesta! Om vi dessutom ägnade varann lite omtanke ovan på detta...ja vad tror ni? Skulle livet vara lättare då? Mer begripligt!



Alla kan inte älska alla! Det finns ngt som gör att vi förstår en del bättre än andra, men bara den visheten kan göra att vi också kan acceptera att alla inte är lika! Men alla förtjänar att bli behandlade med sanning och ärlighet, oavsett om vi är blyg, charmig, framfusig, klumpig eller vad det nu kan vara...

Jag försöker att säga vad jag tycker och tänker, ibland är det relevant och ibland inte, men jag tycker en massa, sån är jag! En del människor tycker, men säger det inte, kanske väljer att gå bakom ryggen på folk istället! En del tycker det är enklast att bara hålla med...oavsett vem de pratar med. En del bryr sig kanske inte så mycket och säger därför inget! Finns alla sorter! Men för Guds skull kan vi inte vara ärliga mot varandra!

Men observera att de flesta jag känner är ärliga och härliga!! ( Dock inte alla)
Stor kram till er.

Älskling krya på dig, och ge mig inga streptokocker... ;)

Nog för idag!
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Anna!



Håller helt med dig! Super bra skrivet, kan inte bli tydligare ;-)



Kramen till dig!

2010-03-28 @ 23:35:44
URL: http://lovetiger.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, man brukar ju säga att ärlighet varar längst! :)

Hoppas att du INTE blir smittad!



Kramis

2010-03-29 @ 19:16:18
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0