Why?

Jag kan inte sluta fundera på situationen. Kanske har jag en kris eller så har jag bara fått nog, men jag vet inte vad jag fått nog av heller? Är bara extremt uttråkad, vet inte riktigt varför. Men jag har haft svackor på våren förr, inget nytt! Micke är på Mallis med typ 47 frisörer, och jag vet att han har sjukt kul, och det är bra, för han jobbar grymt hårt. Kanske lite för mycket, känns som om vi båda gör det kanske...men vi väljer själva så det är bara vårat eget fel. Jag har varit nere sen jag kom hem ifrån Aussieland. Jag skulle vilja flytta dit, men det är ju hur svårt som helst. Men tänk er själva: Vacker storslagen natur, den går inte att beskriva med ord, människorna verkar så avslappnade, inte samma stress som här hemma, Melbourne var en otroligt vacker o härlig stad, Stockholm känns som ett betong getto i jämnförelse, plus att i Stockholm springer alla..vet hur det är: så fort man stigit av tåget så börjar jag stressa, powerwalkar med resväskan om man nu har en sån i släptåg... Nej visst finns det vackra stadsdelar i Stockholm, men som helhet så NEJ tack!



Två underbart vackra platser! Överst Grat Ocean Road och nedan skymning vid
S:t Kildas Beach... Maxat värre.

Men jag tror att i slutänden så blir en flytt svårt, familjen är ändå bland det viktigaste, och vi lever ju som i symbios med flickornas mormor o morfar..Kan ju inte rycka barnen från dom eller tvärtom..eller kan man?

Sen har Aussieland sjukt tuffa imigrationsregler, det är skittufft att få permanenet uppehållstillstånd. Men visst det går säkert om man är envis som synden. Helst skulle vi behövt en en hel del pengar också! Tänk om det bara gått att flytta salongen till Melbourne! Fått med sig mamma o pappa, ja då hade jag inte tvekat!!!!!!!!!!



Suck suck, ge mig inspiration..NU.. Vill ha ngt kul att bita i! Tur att jag o Mojjan ska tur o retur till betonggettot på måndag(duger väl ibland). Då blir det lite kvalitetstid med bästa Mojjan, det ser jag fram emot. Dessutom kommer ju Micke hem på Lördag om nu inte askmolnet spelar oss ett spratt!! Nej nu ska jag mysa ner mig i sofam med blondinerna och titta på Halv åtta! P.S omn ni har bra tips på roliga saker så skriv ner dom här...behöver det!!! Kram alla vänner!

Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Att vi var så fina var ju tack vara dig. :) Hihi, ja Tuffing alltså. Vilken stjärna!



Själv är jag glad över alla mina & Mickes äventyr, även om vissa har varit mer eller mindre lyckade. ;) Men det är ändå kul att känna att man har sett & upplev mycket nu när man har fått ett fast jobb. Samt att känna att vi har gjort rätt att flytta från Orsa. För det här är ingen betongetto stad. Mysig & lagomt stor samt att människor fortfarande GÅR. Inte rusar fram... Jag känner mig nöjd & tillfreds med livet just nu.

Kanske inte så peppande ang din kris just nu... Men uttråkad blir väl alla ibland... Oavsett var man bor eller vad man gör... Är lite rädd för att vi kommer att bli det så småningom också. Men det får kompenseras med häftiga semester resor... T ex klättra Kilmanjaro, helikopterskidåkning i alperna, safari i Afrika osv. Vi tänker att ska vi vara såhär vuxna med ett varsitt fast jobb som gör att man tjänar massa pengar, måste vi kompensera detta så att det känns värt allt slit. ;) Hehe.



Kram på dig!

2010-05-13 @ 20:28:59
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej Anna!

Inte skoj att du är i en svacka. Tror att alla känner igen sig i att ibland tycka livet är trist och allt går på rutin. Blä, tråkigt! Ofta så blir det väl kanske så när man sett fram emot något länge och sen när det är över så blir det bara... tomt.



Det bästa med dessa svackor (om man nu ska vara lite positiv i sammanhanget) är ju att man uppskattar det roliga när det väl kommer. Även om det inte är någon tröst just NU.



Jag har också funderat så himla många gånger på varför man bor här. Tre-fyra fjuttiga månader om året med behagligt klimat, medan det på andar stället är skönt året om. Jag har alltid tyckt det varit krångligt, typ vad ska man arbeta med osv. Du har ju världens bästa jobb om man ska se det ur flyttperspektiv! Men det finns andra saker som kanske är jobbigare, som med nära familj och vänner. Man får helt enkelt väga fördelar mot nackdelar. Hoppas att du snart kommer på hur du vill ha din tillvaro!



Oj... det blev lite långt.



Kram, Emelie.

2010-05-13 @ 20:47:12
URL: http://minnasmamma.blogspot.com
Postat av: iana

Om du tänker flytta, ja då kommer jag nog aldrig mer att klippa mig! och då kommer jag att bli en såndär knasboll som får lyfta undan håret när jag går på dass, med gammal utväxt längst ut i dom slitna topparna som mest liknar en skadad gammal kvast....

Vill du att jag ska sluta så? ;)

2010-05-13 @ 23:09:18
URL: http://illiyena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0