Busy!



Busy du kommer saknas av väldigt många, men du vet allt som du och jag gått igenom, det har gjort så att jag känner mig helt förtvivlad nu när jag blir tvungen att vara utan dig! Vaktat barnen när de sov middag när de var små, hjälpt mig att välkomna kunderna på jobbet, tuttat kattungar, lekt med katterna, värmt mig i sängen( alltid sovit i sängen när husse var borta, fastän hon inte fick). Vi har gått valpkurs och agility där du var stjärnan! Alltid så glad o positiv, de andra fick lov att köra med godis och andra triggers, du var nöjd bara vi hade kul!
Alltid snäll o glad!

Men när du kom så var du ett litet monster, du trodde att du skulle få vara bossen, morrade och var allmänt kaxig, men det fixade vi lätt till! Jag har ju haft kaxiga hundar förut, så det var bara att visa vem som bestämde och vips var du den tryggaste snällaste hund som älskade allt o alla!

Just nu är det tungt.......varför måste dagarna o livet gå så fort?



Ni får gärna skriva ngt speciellt minne ni har av Busy på kommentarer, om ni känner henne och vill alltså!









Kärlekens dörr kan vara svår att öppna men ibland kanske ännu svårare att stänga!




Ja så kan det vara!

Kram/ Anna

Kommentarer
Postat av: iana

Förutom att Busy alltid är det bästa välkomnandet som man kan få när man kliver in på salongen där hon gärna låg ihoprullad på en stol, så är mitt älsklingsminne av Busy när jag var hundvakt åt henne för 100 år sedan.

Din mamma skulle komma och hämta henne och det var lerigt och jäkligt ute, så jag hade duschat av henne så att hon skulle vara hyfsat fräsch när hon kom hem.

En halvtimme innan de kommer så berättar fröken att hon är kissnödig och lyckas smita ut utan koppel och hittar givetvis en riktigt geggig lerpöl i hästhagen!

Hon kommer tillbaka i samma stund som din mamma kom och hämtade henne, skitnöjd och geggig från skägget till svanstippen!

<3 Busy

2011-08-05 @ 10:33:28
Postat av: Emma

Jag kommer att minnas Busy som en glädjespridare som alltid överöste en med blöta pussar. <3 Kram

2011-08-05 @ 11:26:21
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

första minnet av Busy var när jag fick bära runt den lilla valpen i Mora under vasaloppet. Busy kröp in innanför min dunjacka och somnade med huvudet inne i ärmen... lite kontrast till några år senare när jag med stor gravidmage satt på en stol och busy fortfarande trodde hon var en liten valp och skuttade upp i mitt knä i tron att hon skulle få plats, dunk ner i golvet blev det. Vi kommer sakna dig gumman (ja tårarna rinner nu...) Men i himlen väntar många kompisar på dig... hälsa Musse från oss och ta en titt om du ser vår Elin, hon skuttar säkert runt och jagar möss under något härbre...



RIP Busy <3

2011-08-05 @ 12:20:56
Postat av: Elin

Men, Anna, vad har hänt.. blev hon gammal ?... Det är hemskt när djur går bort.. det är ju en familjemedlem.... kramar till dig...

2011-08-05 @ 17:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0