Årskrönika 2011

Ja nu har 2011 elva rusat förbi...och visst en månad till! Jag har nästan lagt ner bloggandet för behovet har inte funnits helt enkelt!  Men så kände jag att jag behöver sumera och sätta punkt och att skriva funkar bra för mig så här kommer en tillbaka blick på året som gått!

2011: Året då jag gjorde en hel massa konstiga och okonstiga saker, ni får själva välja vart ni kategoriserar dem..
.
Hade några frisyrvisningar och kurser för andra frisörer och var själv på en kanonkul båtresa fylld med inspiration, fräcka frillor och såklart toppen sällskap! En vecka på Mallorca med Grazette blev det också!
Gick en skrivarkurs, det var superkul och jag skulle egentligen vilja utveckla skrivandet men inte just nu, drömmen är väl såklart att skriva en bok! Läste en massa självbiografier detta år, både sorgligt och inspirerande men framför allt lärofullt! Favoriten var nog boken om Mötley Crue och sorgligast Jessica Anderssons!
Vi hade våra första tjejkväll på hotellet! 80 st glada gäster och en gäng härliga inspiratörer! Kändes som en mycket lyckad kväll! Loved it!
Året 2011 bröt jag på Vasaloppet, första starten och förmodligen den sista! Höften o ländryggen pallar inte när jag åker långt, har testat och nästan accepterat det! Men ack vad det sved.... Fick kliva av i Evertsberg!
Upptäckte träningsformen crossfit och älskar den. Tror det är för att det alltid är varierande typ av träning och är man ett gäng så kan man tävla mot varandra och sig själv! Intensivträning med hög puls varvat med maxvikter och få reps.
Ja årets stora sak var väl att jag skiljde mig. Ja det skulle ju kunnas gås in djupare på men låt oss istället säga så här, det var en lycklig skillsmässa i många aspekter. Jag tror att både barnen, jag och krysset mår bättre nu!
Hann med ett par konserter också! Hammerfall och Iron Maiden ( med Sabaton som förband). Jag hade ett magic moment på Iron Maiden konserten, hade kunnat dö där och då och vara nöjd.....ja ja sånt går över , vill ju se barnen växa upp..o bla bla men jag tror ni förstår!!! Men Bruce Dickinson är mästarnas mästare på scen, helt magiskt! Dessutom var det på min födelsedag!
Ja 2011 var också året då jag var med om en riktigt otäck sak....sviterna syns än och finns ännu mer i mitt hjärta! Men en viktig läxa: vissa ränder går aldrig ur och att jag kan inte hjälpa ngn som inte vill......Värsta är att det inte är ngn ide att reda ut det, för förståndet finns helt enkelt inte. Som sagt lyset må vara tänt men det är ändå ingen hemma......
Ja sen så var det ju året då jag träffade min nya kärlek...Hoppas att det får fortsätta på inslagen bana! Är i skrivandets stund så sjukt lycklig, men med allt i bagaget så är jag lite mer nervös än jag brukar vara. Har nog mist lite av mina naivitet, både på gott o ont!
Jag vill bara ha det bra! Få vara glad och sorglös i lagom dos!
Den personliga utvecklingen var stoooor och det är jag tacksam för, sen finns det mer eller mindre bekväma sätt att utvecklas på! Har lärt känna en hel del nya bekantskaper, en del medför nog lång vänskap och andra har tillfört olika lärorika saker för mig! Blivit sårad, stött, besviken, ledsen, skrämd, förvånad men också nyfiken, stark, glad, lugnare och lyckligare :).
Ja så såg det ut iallafall.... Hoppas ni får ett fantastiskt 2012!
Kram och ha det bäst/ Anna

Kommentarer
Postat av: Richaud

Ja min vän vad säger man. du skriver grymt bra och du har ett händelserikt liv. sköt om dig och hoppas du får vara lycklig. länge lever kärleken och inget är omöjligt om man bara vill. kramar på dig

2012-01-31 @ 06:43:30
Postat av: Emma

Hoppas att du också får ett fantastiskt 2012 :)



Kram kram

2012-01-31 @ 09:55:08
URL: http://endalkulla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0